top of page
Balk Logo Stephanie Bom Art
Logo Stephanie Bom Art

Algemene Voorwaarden 

Streep

Stephanie Bom Art

Deel 1 – Algemeen

​​

1. Definities

In deze algemene voorwaarden zijn de volgende begrippen van toepassing:

1.1  Opdrachtnemer: de partij die opdrachten aanneemt en uitvoert. 

1.2  Opdrachtgever: de partij die een offerte of opdracht aanvraagt.

1.3  Opdracht/overeenkomst: de overeenkomst van opdracht tussen partijen.

1.4  Partijen: opdrachtgever en opdrachtnemer.

1.5  Schriftelijk: in de vorm van e-mail, geschreven of gedrukt.

1.6  Werken: hierbij worden in dit geval alle tekeningen, schilderijen en schetsen in al het soort formaten en materiaalgebruik bedoeld.

2. Toepasselijkheid

2.1  Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op iedere overeenkomst tussen opdrachtgever en opdrachtnemer voor de aanvraag van een opdracht of aankoop van één of meerdere producten.

Hieronder vallen:

  • alle offertes van opdrachtnemer

  • alle overeenkomsten tussen partijen

  • alle eventuele overeenkomsten die hierop volgen

2.2  Indien er mondelinge afspraken, afwijkingen van en/of aanvullingen op deze algemene voorwaarden zijn gemaakt, gelden deze pas als ze schriftelijk door opdrachtnemer zijn bevestigd.

2.3  De toepasselijkheid van eventuele algemene voorwaarden van opdrachtgever worden nadrukkelijk van de hand gewezen door opdrachtnemer, tenzij anders is overeengekomen.

3. Het aanbod op de website

3.1  Opdrachtnemer staat er voor in dat de aanbiedingen op de website voldoende informatie bevatten om een goede beoordeling te kunnen maken. De prijs van het soort werk, inclusief btw is aanwezig.

3.2  Eventuele vergissingen of fouten op de website of in schriftelijke overeenkomsten binden opdrachtnemer niet. Opdrachtnemer is bevoegd deze, indien aansprakelijk voor het ontstaan ervan, in overeenstemming met opdrachtgever, te corrigeren.

3.3  De aanbiedingen op de website zijn vrijblijvend. Opdrachtnemer is op elk moment gerechtigd aanbiedingen op de website aan te passen of weg te halen.

4. Offertes

4.1  Alle offertes zijn vrijblijvend en twee maanden geldig, tenzij anders is overeengekomen of vermeld.

4.2  Offertes worden opgesteld aan de hand van de informatie die door opdrachtgever aan opdrachtnemer is doorgegeven. Opdrachtgever staat ervoor in dat alle essentiële informatie voor het opstellen van de offerte verstrekt is en dat deze volledig en juist is.

4.3  Zodra een offerte is goedgekeurd door opdrachtgever, wordt er akkoord gegaan met de inhoud van de offerte en het afgesproken bedrag, inclusief de betalingswijze in de vorm van een voorschotfactuur van 25% en eindfactuur van 75% van het totaalbedrag.

​​​​

Deel 2 – Overeenkomsten

​​​​

5. Overeenkomst van opdracht

5.1  Zodra opdrachtgever, zonder wijziging of toevoeging, met de offerte van opdrachtnemer instemt, vindt er een overeenkomst plaats. 

5.2  Wanneer opdrachtnemer overgaat tot de uitvoering van de opdracht met instemming van opdrachtgever, en de offerte is niet op enigerlei wijze bevestigd door opdrachtgever, geldt de inhoud van de offerte eveneens als overeengekomen.

5.3  Wanneer er na de overeenkomst aanpassingen en/of aanvullingen worden aangevraagd door opdrachtgever, waardoor vraag en aanbod van partijen niet (meer) met elkaar overeenkomen, is het mogelijk een meerwerkovereenkomst aan te gaan. Indien er niet akkoord wordt gegaan met een meerwerkovereenkomst, geldt de originele overeenkomst alsnog.

5.4  Indien de overeenkomst in strijd is met de algemene voorwaarden, geldt de afspraak uit de overeenkomst. Voor alle overige zaken buiten dit soort uitzonderingen blijven de algemene voorwaarden onverminderd gelden.

5.5  De overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst anders blijkt of schriftelijk anders is overeengekomen.

5.6  Een overeenkomst voor bepaalde tijd kan door partijen niet tussentijds worden opgezegd, met uitzondering wanneer sprake is van gewichtige redenen.

6. Levering

6.1  Het product wordt nadat de voorschotfactuur en de eindfactuur betaald zijn verzonden.

6.2  Het leveren van producten kan een paar dagen duren, indien het langer dan een week duurt, wordt opdrachtgever hierover geïnformeerd.

6.3  Bij het leveren van een product geldt er dat het product gratis kan worden verzonden. 

6.4  Het product wordt zorgvuldig verpakt, inclusief beschermmaterialen tegen stoten en vouwingen ter bescherming tijdens transport.

6.5  Als plaats van levering geldt het adres dat opdrachtgever aan opdrachtnemer kenbaar heeft gemaakt. Indien opdrachtgever een fout heeft gemaakt in het doorgeven van het adres, kan opdrachtnemer niet aansprakelijk worden gehouden voor het leveren op verkeerd adres en komen alle mogelijke bijkomende risico’s en kosten als gevolg hiervan aan opdrachtgever toe.

6.6  Producten worden met zorg ingepakt door opdrachtnemer en tot aan de deur door verzenddiensten geleverd. Hier geldt dat zodra het product eenmaal geleverd is, het risico op schade of achteruitgang van het product niet meer op opdrachtnemer berust. Daarnaast is eventuele vrijwillig aangeboden til- uitpak en/of ophanghulp op eigen risico van opdrachtgever.

6.7  Opdrachtgever kan ervoor kiezen het product zelf op te halen. Het risico op schade aan het product tijdens het transport ligt in dit geval bij opdrachtgever.

​​

7. Betaling

7.1  Het bedrag van de opdracht wordt verrekend in twee facturen: een voorschotfactuur en eindfactuur. Bij de eerste factuur betaalt opdrachtgever een voorschot van 25% van het totaalbedrag, bij de tweede factuur wordt de overige 75% van het bedrag betaald. Tenzij anders is overeengekomen.

7.2  Opdrachtnemer is gerechtigd een voorschot aan opdrachtgever te vragen in de vorm van een voorschotfactuur.

7.3  Betalingen worden gedaan binnen 14 dagen na factuurdatum in de aangegeven valuta, tenzij de factuur anders vermeldt. Opdrachtgever heeft geen recht op opschorting, aftrek of verrekening.

7.4  Wanneer een factuur niet volledig of niet tijdig betaald wordt, en er zijn al twee schriftelijke herinneringen en een aanmaning gestuurd waarvan niet aan de betalingstermijn is voldaan, is opdrachtgever in verzuim. Vanaf de datum dat opdrachtgever in verzuim is, is deze buitengerechtelijke incassokosten en wettelijke handelsrente aan opdrachtnemer verschuldigd.

​​

8. Eigendomsvoorbehoud

8.1  Al het soort producten die worden aangeboden blijven eigendom van opdrachtnemer totdat aan alle betalingsverplichtingen is voldaan. Producten worden geleverd zodra alle facturen betaald zijn.

8.2  Wanneer volledige en/of tijdige betaling uitblijft nadat alle betalingstermijnen, inclusief de schriftelijke aanmaning is verstreken, is opdrachtgever in verzuim en heeft opdrachtnemer het recht de uitvoering van de opdracht op te schorten.

​​

9. Klachten

9.1  Klachten moeten binnen 7 dagen na aankomst van levering schriftelijk per e-mail worden gemeld. Opdrachtgever dient hierbij alle relevante, volledige informatie omtrent de klacht te vermelden voor het beoordelen van de klacht. Opdrachtnemer streeft ernaar klachten binnen 14 dagen na ontvangst te beantwoorden. Indien het langer duurt, wordt dit binnen deze tijd gemeld, met een indicatie van wanneer er een uitgebreider antwoord verwacht kan worden.

9.2  Indien er aan voorgaande is voldaan, kan het product worden teruggezonden voor onderzoek. Hier worden wel verzendkosten aan toegerekend.

10. Retour 

10.1  Er worden gepersonaliseerde producten geleverd. Wanneer een overeenkomst is aangegaan waarbij in opdracht een gepersonaliseerd product wordt/is geleverd, kan er redelijkerwijs geen gebruik worden gemaakt van het herroepingsrecht of retourzending. 

11. Aansprakelijkheid

11.1  Vanaf het moment dat opdrachtgever het product ontvangt, is opdrachtgever aansprakelijk voor eventuele risico’s, zoals schade.

11.2  Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, die het gevolg zijn van niet tijdig verstrekte, onjuiste en/of onvolledige gegevens die door of namens opdrachtgever zijn verstrekt.  

12. Auteursrechten

12.1  Alle rechten van intellectuele eigendom die uit de resultaten van opdrachten voortkomen, waaronder auteursrecht, naburig recht, octrooirecht, komen toe aan opdrachtnemer.

12.2  Op afbeeldingen en tekst op de website rust eveneens auteursrecht. Deze mogen niet gebruikt worden zonder schriftelijke toestemming.

13. Privacy

13.1  Persoonlijke gegevens vallen onder vertrouwelijke informatie en worden goed beschermd en niet gedeeld met derden. Deze worden enkel gebruikt voor het verwerken van bestellingen en opdrachten. Persoonlijke gegevens worden niet gebruikt voor commerciële doeleinden.

13.2  Opdrachtnemer heeft, met inachtneming van de belangen van opdrachtgever, de vrijheid de resultaten van een opdracht te gebruiken voor eigen promotie en publiciteit.

​​​​​​

Deel 3 – Bijzondere bepalingen

​​​​

14. Overmacht

14.1  Indien er sprake is van overmacht bij opdrachtnemer, in de zin van artikel 6:75 van het Burgerlijk Wetboek, kunnen diens verplichtingen worden opgeschort voor de duur van de overmacht, totdat opdrachtnemer weer in staat is deze na te komen volgens de overeenkomst.

15. Geschillen

15.1  Op alle overeenkomsten tussen partijen is Nederlands recht van toepassing.

15.2  Indien er geschillen ontstaan, samenhangende met deze algemene voorwaarden en/of de onderliggende overeenkomsten, trachten partijen deze eerst gezamenlijk op te lossen.

15.3  Indien het niet lukt om onderling tot een oplossing te komen, wordt het geschil voorgelegd aan de bevoegde rechter in Nederland. Deze worden waar mogelijk voorgelegd aan de bevoegde rechter van de woonplaats van opdrachtnemer, tenzij opdrachtnemer als eisende of verzoekende partij ervoor kiest het geschil aan een ander gerecht voor te leggen.

15.4  Indien opdrachtnemer voor het merendeel in het gelijk word gesteld tijdens een gerechtelijke procedure, komen alle kosten die deze in verband met de procedure heeft gemaakt voor rekening van opdrachtgever.

16. Overige Bepalingen

16.1  In het geval dat een regel of afspraak uit deze algemene voorwaarden of de overeenkomst afwijkt van wettelijke bepalingen en/of uitspraken en deze hierdoor als ongeldig wordt verklaard, staat dit los van alle overige regels en afspraken en blijven deze onverminderd gelden.

​​​

​​

Deze algemene voorwaarden zijn voor het laatst gewijzigd op 4 juni 2025.

bottom of page